Dikuasakan oleh Blogger.

About Me

Foto Saya
ipoh, perak
X KAGAT....?.

Blog Archive

SMS ampang ipoh 24 /6/ 11

gif webcam

DI SMA Chemor 13/5/12

pictures to gif

Di SMA Chemor

animated gif maker

Guru Pendidikan Islam Ulu Kinta Jun 13

http://picasion.com/i/1VkmT/

10 Dis 2009

HAKIKAT KEMATIAN

Sesuai dengan hakikat kematian yang telah ditunjukkan oleh beberapa dalil  bahawa berpisah roh dari badannya bukan bererti ketiadaan roh tetapi berpisah sementara ketika berpindah kealam akhirat sahaja seperti Firman Allah dalam suruh Ali-Imram: 169 yang bermaksud:
"Janganlah kamu mengira bahawa orang-orang yang gugur dijalan Allah itu mati bahkan mereka hidup disisi Tuhanya dengan mendapat rezeki"
Diriwyatkn oleh Abu Ayyub Al-Anshari dari Nabi SAW bahawa baginda bersabda " sesungguhnya nyawa orang mukmin apabila dicabutnya maka ia pun diterima oleh orang-orang yang mendapat  rahmat dari Allah SWT sebagaimana ia menerima pembawa khabar gembira didunia ". Mereka berkata: "Lihatlah saudaramu hingga ia beristirahat kerana ia dalam kesusahan yang sangat". Maka berkata mereka kepadanya: "Apa yang dlakukan siFulan ?.Apa yang dilakukan si Fulanah?. Apakah si Fulan sudah kahwin ?.


Apabila mereka bertanya kepadanya tentang sesorang lelaki yang mati sebelumnya dan ia menjawab: "Ya, Ia mati sebelum aku." Mereka berkata: "Innaa Lillahi wa innaa ilaihi raaji un" ia telah dimasukkan kedalam neraka.

Masjid Solatiah GR

http://picasion.com