Dikuasakan oleh Blogger.

About Me

Foto Saya
ipoh, perak
X KAGAT....?.

Blog Archive

SMS ampang ipoh 24 /6/ 11

gif webcam

DI SMA Chemor 13/5/12

pictures to gif

Di SMA Chemor

animated gif maker

Guru Pendidikan Islam Ulu Kinta Jun 13

http://picasion.com/i/1VkmT/

4 Mac 2010

JANGAN JADIKAN AL-QURAN SEBAGAI BANTAL

Rasulullah bersabda:
" Wahai ahli-ahli Al-Quran janganlah gunakan Al-Quran sebagai bantal, tetapi hendaklah kamu membacanya dengan teratur siang dan malam, bukalah kitab suci itu, bacalah ia dengan suara yang baik dan fikirkanlah kandungan-kandungan nya, dengan demikian kamu akan memperoleh kejayaan. Janganlah kamu gunakan untuk mendapatkan ganjaran darinya di dunia ini, kerana ianya mempunyai ganjaran yang paling hebat di akhirat nanti. (HR Baihaqi)
PAHALA BAGI ORANG YANG MENDENGAR BACAAN AL-QURAN
Rasulullah bersabda:
" Barang siapa mendengar satu ayat dari Al-Quran, akan di tuliskan untuknya dua kali ganda kebaikkan dan barang siapa membacanya (satu ayat), ia akan menjadi nur kepadanya pada hari kiamat,"(HR Ahmad)
UBAT BAGI HATI YANG BERKARAT
Rasulullah bersabda:
"Sesungguhnya hati manusia akan berkarat sebagaimana besi yang dikaratkan oleh air."Bila seorang bertanya,"apakah caranya untuk menjadikan hati-hati itu bersih kembali? " Rasulullah bersabda, "Selalulah ingat mati dan membaca Al-Quran." (HR Ahmad)
HATI YANG KOSONG DARI AL-QURAN
Rasulullah bersabda:
"Seseorang yang tidak ada sebahagian pun Al-Quran di dalam hatinya adalah seumpama rumah yang telah ditinggalkan kosong"(HR Al-Hakim).

Masjid Solatiah GR

http://picasion.com