Dikuasakan oleh Blogger.

About Me

Foto Saya
ipoh, perak
X KAGAT....?.

Blog Archive

SMS ampang ipoh 24 /6/ 11

gif webcam

DI SMA Chemor 13/5/12

pictures to gif

Di SMA Chemor

animated gif maker

Guru Pendidikan Islam Ulu Kinta Jun 13

http://picasion.com/i/1VkmT/

3 Feb 2014

Macam-macam ada....

Pelbagai ragam perangai ada kat tempat kerja kita.
Ada yang ingin di kenali (gila glamer) dan cuba menarik perhatian setiap staff sedangkan orang tak la suka dia sangat coz sembang yo yo o jek tetapi habuk pun xdak. Orang layan pun sebab nk jaga ati dia. Ada yang pandai buat wayang duduk sahaja dihadapan computer sehari suntuk tetapi kerjanya masih tak siap-siap malah pekerja lain yang kuat bersembang berjalan pun dah siap lama kerjanya.

 Ada yang suka mengata belakang tapi depan kita alahai baiknya ya amat sangat. Ada yang bercakap berapi-rapi tapi sbenarnya bila depan bini alahai kena piat telinga. Ada yang kuat berdengki tak boleh melihat orang lain berjaya senang cerita orang lain dapat naik gaji dan bonus lebih dari dia jadi bengang dan mula memburuk-burukkan orang itu dan company sedangkan dia tidak melihat diri dia kenapa walaupun dia ramah dengan setiap kawan2 pejabat namun dia tidak berjaya menarik perhatian bos dan orang atasan dalam kerjanya. Mesti ada sebabnyakan?. 

 Ada yang tidak suka pekerja ini, pekerja itu, pekerja sinun la, dia tub au badan busuk la, bau nafas busuk la, x sosial la, selekeh la, kampung la..tapi dia tak tau yang orang lain pun menyampah dgn dia jugak..haha. Ada yang otak kuning setiap kali bersembang dan ada peluang mesti masukkan unsur2 lucah. Tak kurang jgak ada yang fikir dirinya terlalu hensem atau cantik yang kononnya sume laki dan pompuan tertarik kat dia la. Sedangkan dia yang terover nak pikat org itulah org inilah sedangkan org lain tak la heran dgn dia sgt..hik2. 

Tak kurang jugak ada pekerja yang suka mencari idea untuk menggagalkan setiap plan yang di rancang pekerja lain. Kalau boleh dia nak orang ikut idea dia dan dia sebagai leader. kalau x  jangan harap la dia akan berdiam diri untuk melihat apa yang dirancang oleh orang lain akan berjaya. Dia akan sedaya upaya untuk menghancurkan.. ni pun termasuk dalam sifat kuat berdengki la orang ni.
Ada jugak yang suka mencucuk orang lain supaya orang ini tak suka orang itu dan orang itu tak suka orang ini. kalau boleh dia nak semua orang bermusuhan kecuali suka kat dia sorang jek. 
Ini antara perkara yang pernah saya lihat setelah saya berkerja di beberapa buah pejabat.
Huhu anda yang bagaimana pulak?

Masjid Solatiah GR

http://picasion.com