Dikuasakan oleh Blogger.

About Me

Foto Saya
ipoh, perak
X KAGAT....?.

Blog Archive

SMS ampang ipoh 24 /6/ 11

gif webcam

DI SMA Chemor 13/5/12

pictures to gif

Di SMA Chemor

animated gif maker

Guru Pendidikan Islam Ulu Kinta Jun 13

http://picasion.com/i/1VkmT/

11 Dis 2009

DIALOG KUBUR DENGAN MAYAT


Sabda Rasullullah SAW:
"Kubur berkata kepada manyat ketika diletakkan didalamnay: Celakalah engkau hai anak Adam, apa yang memperdayakan kamu sehingga melupakan aku?. Tidakkah engkau tahu bahawa aku adalah rumah fitnah, rumah kegelapan, rumah meyendiri dan rumah cacing?. Apakah yang memperdayakan mu hingga melupakan aku ketika engkau melalui aku dengan melangkah kaki mu lebar-lebar?. Jika simati ada amalam soleh, maka penjawab kubur berkata: tahukah engkau bahawa ia menyuruh berbuat yang maaruf dan melarang dari perbuatan mungkar ?.
Maka kubur menjawab:  "Kalau begitu aku akan berubah menjadi hitam terhadapnya dan tubuhnya berubah menjdi cahaya sedang rohnya naik kepada Allah SNW.
Kesimpulnya bahawa sebelum kita mati, lakukan sebanyak-banyak amalam soleh untuk menghdapi persoialan kubur yang tidak terdaya untuk dihadapi oleh sesiapa pun kecuali ada amalan soleh. INGAT!.... Kubur salah salah satu taman dari taman syurga dan lubang dari lubang neraka.

Masjid Solatiah GR

http://picasion.com