Dikuasakan oleh Blogger.

About Me

Foto Saya
ipoh, perak
X KAGAT....?.

Blog Archive

SMS ampang ipoh 24 /6/ 11

gif webcam

DI SMA Chemor 13/5/12

pictures to gif

Di SMA Chemor

animated gif maker

Guru Pendidikan Islam Ulu Kinta Jun 13

http://picasion.com/i/1VkmT/

15 Dis 2013

Luka sikit-terperi sakit

Cuba kita renung dan fikirkan sejenak disamping menghitung segala amalan yang telah lakukan setiap hari, banyak manakah amalan dan bekalan yang kita telah lakukan  untuk menghadapi sakaratul maut dan akan mengadap Allah SNT apabila kita mati kelak. Bahkan Rasullullah sendiri pun merupakan kekasih Allah dan Allah sendiri pun amat kasih kepadanya terpaksa meminta pertolongan kepada Allah SNW dalam menghadapi sakaratul maut, maka betapa pula kita yang doaf lagi lemah serta banyak dosa ini samaada berdoa dengan Allah dan manusia.
Bagaimana nak menghadapi sakaratul maut, sedangkan kita luka sedikit sahaja dibadan pun sudah terperi sakitnya tidak tertanggong lagi bahkan terpaksa makan ubat penahan sakit.bagaimana pula sakit apabila nyawa hendak bercerai dari badan. Maka oleh kerana itu marilah kita menghitung dan memikirkan serta marilah kita membuat amalan yang sebanyak mungkin sebagai bekalan menghadapi sakatul maut yang amat pedih ini.
Marilah kita berdoa supaya kita mati dalam keadaan beriman dan dapat menuturkan kalimah toiyibah " LAAILA HA ILLAH"  jangan mati dalam keadaan berlomoran dengan dosa dan kesalahan samaada kesalahan Manusia dan kesalahan dengan Allah SNW.

Maksud Hadis dari Aisyah Radiallah Huanha berkata:
Aku melihat Rasullullah SAW sedang menghadapi sakaratul maut dan disisinya ada sebuah mangkuk yang berisi air, kemudian beliau memasukkan tangannya kedalam mangkuk itu lalu menyapu mukanya dengan air sambil bedoa 

" YA ALLAH BERILAH PERTOLONGAN KEPADA AKU UNTUK MENGHADAPI KEPEDIHAN MATI DAN SAKARATUL MAUT" 
 ( Hadis riwayat Tarmizi)

Masjid Solatiah GR

http://picasion.com