Dikuasakan oleh Blogger.

About Me

Foto Saya
ipoh, perak
X KAGAT....?.

Blog Archive

SMS ampang ipoh 24 /6/ 11

gif webcam

DI SMA Chemor 13/5/12

pictures to gif

Di SMA Chemor

animated gif maker

Guru Pendidikan Islam Ulu Kinta Jun 13

http://picasion.com/i/1VkmT/

17 Feb 2011

CINTALAH NABI SAW UNTUK KESYURGA ALLAH.

Sempena dengan kedatangan Maulid Nabi Muhammad saw, kami mengajak seluruh umat Islam mencintai Nabi Muhammad saw sehingga menjadi kekasih utama dalam kehidupan.
Sifat kekasih - buat hanya yang disuruh.  Yang tidak mahu dan dibenci kekasih akan dihindarkan.  Sebagai kekasih kepada Nabi Muhammad saw maka yang disuruh Nabi Muhammad saw sahaja yang dibuat.  Yang dibenci oleh Nabi Muhammad saw sudah pasti dijauhi.  Kenapa sesuatu perkara dibuat maka sudah pasti kekasihnya yang menyuruhnya.  Kenapa sesuatu perkara dijauhi maka sudah pasti kerana kekasihnya tidak menyukainya. Inilah cinta yang telah diterjemah oleh seluruh para sahabat Nabi Muhammad saw.
Ada juga yang mencintai Nabi Muhammad saw.  Tetapi cinta mereka membawa ke neraka.  Abu Lahab sangat sayang pada Nabi Muhammad saw. Tetapi Abu Lahab dihumban oleh Allah ke neraka.  Kenapa  Abu Lahab ke neraka?
1.   Melawan Nabi Muhammad saw dan syariat yang dibawa olehnya.
2.   Menentang Nabi Muhammad saw dengan mengatakan kepada Nabi Muhammad saw sebagai pemecah belah masyarakat
3.   Abu Lahab menuduh Nabi Muhammad saw membawa ajaran baru
Ini adalah antara kesesatan Abu Lahab yang membawanya ke neraka. Sedangkan yang paling seronok dengan kelahiran Nabi Muhammad saw ialah Abu Lahab.

Masjid Solatiah GR

http://picasion.com